İşletim Sistemi Nedir ?

İşletim Sistemi Nedir ?

     İşletim sistemi, donanımın doğrudan denetimini ve yönetiminden, temel sistem işlerinden ve uygulama programlarını çalıştırmaktan sorumlu olan sistem yazılımıdır.
    İşletim sistemi, bütün diğer yazılımların belleğe, girdi/çıktı aygıtlarına ve kütük sistemine erişimini sağlar. Birden çok program aynı anda çalışıyorsa, işletim sistemi her programa yeterli sistem kaynağını ayırmaktan ve birbirileri ile çakışmamalarını sağlamaktan da sorumludur.



2005 yılı itibari ile, en yaygın olarak kullanılan işletim sistemleri iki ana gruba ayrılır. Microsoft Windows grubu ve UNIX benzeri                                                                 işletim sistemlerini içeren grup.


UNIX, akademik çevrelerde ve sunucu olarak kullanılmakta iken, Windows ise evde ve ofislerde masaüstünde tercih edilmektedir. Masaüstü bilgisayarlarında Windows, diğer işletim sistemlerinden çok daha yaygın olarak kullanılmaktadır. Çeşitli araştırmalar Windows'un masaüstünde pazar payının %90 ile %98 arasında olduğunu  göstermektedir. Linux sunucularda yaygın olarak kullanılmaktayken, evlere ve ofis masaüstlerine de yavaş yavaş girmektedir. UNIX'in ana kısımlarından yararlanan Mac OS ve onun öncülleri ise daha çok masaüstü yayıncılıkta kullanılıyor.


Anabilgisayarlar ve gömülü sistemler ise çoğu Windows ve UNIX'le doğrudan bağlantısı olmayan pek çok değişik işletim sistemi kullanmaktadır.

İşletim Sistemlerinden Bazıları

  • DOS
  • GNU/Linux
  • Mac OS
  • Windows
  • UNIX


Alıntıdır.                                                                                                                                                          Tayfun KALAYCI


SHARE

Milan Tomic

Hi. I’m Designer of Blog Magic. I’m CEO/Founder of ThemeXpose. I’m Creative Art Director, Web Designer, UI/UX Designer, Interaction Designer, Industrial Designer, Web Developer, Business Enthusiast, StartUp Enthusiast, Speaker, Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder